Вікторія Закревська: про ефективність роботи національного регулятора гемблінгу в цифрах та фактах Українські Новини
Вікторія Закревська: про ефективність роботи національного регулятора гемблінгу в цифрах та фактах Українські Новини
Останнім часом у ЗМІ все частіше можна зустріти матеріали з оцінкою ефективності роботи національного регулятора гемблінгу – Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ). Стільки уваги, скільки прикуто саме до роботи КРАІЛ, не отримує жоден інший державний регулятор господарської діяльності. Навіть про діяльність Антимонопольного комітету України (АМКУ) в публічному просторі інформації менше, хоча АМКУ є де-факто «регулятором над регуляторами».
Взагалі, якщо заглибитись в історію питання про ефективність національних регуляторів, то виявиться цікава річ: до легалізації ринку азартних ігор у 2020 році цій темі ЗМІ майже не приділяли уваги. Ось матеріалів про ефективність у боротьбі з корупцією, у проведенні реформ, у наданні публічних послуг – достатньо. Але щодо саме визначення ефективності роботи окремого держоргану за заздалегідь визначеними критеріями оцінки – такого практично не було.
Тому поточний кейс із КРАІЛ може стати базовим для формування шкали оцінювання ефективності. За базові показники можна, наприклад, взяти такі параметри:
– Співвідношення між коштами, що виділяються на утримання регулятора, із обсягом отриманих бюджетом доходів від діяльності регульованої ним галузі;
– Рівень виконання планових бюджетних показників роботи;
– Ступінь реалізації заходів із запобігання та боротьби з нелегальною господарською діяльністю;
– Рівень виконання заходів із запобігання корупції тощо.
У такий спосіб можна буде згодом порівнювати за загальною ефективністю роботу національних регуляторів у різних галузях. Якщо ж розглядати крізь призму цих критеріїв роботу КРАІЛ, то отримаємо наступні показники:
– На її функціонування у 2023 році держава виділила 86,8 млн грн, а станом за неповних 5 місяців КРАІЛ заробила для держави понад 600 млн грн (ліцензійні платежі), тобто КРАІЛ принесла державі у 7 разів більше, ніж держава витратила на роботу Комісії;
– КРАІЛ на 6-му місці серед ЦОВВ у рейтингу виконання заходів із запобігання корупції;
– У 2022 році Комісія виконала поставлені завдання перед бюджетом держави на 98%, до того ж норма бюджету ставилась до війни;
– За весь час діяльності КРАІЛ виявила 1895 нелегальних гемблінг-вебресурсів. Станом на квітень 2023 року встановлено, що діяльність з організації і проведення азартних ігор зараз ведеться лише на 727 вебсайтах із усього масиву раніше виявлених, інші ж змінили своє цільове призначення або унеможливили доступ до азартних ігор. Тобто за три роки протидії незаконному гемблінгу вдалося на 2/3 скоротити кількість нелегальних сайтів.
Вочевидь, це далеко не всі критерії ефективності, які можуть стати базою для порівняння, але з них можна почати її формування та інституалізацію. І саме КРАІЛ буде прикладом ефективності для інших регуляторів, діяльність яких оцінюватимуть згодом.
Згідно з аналізом, Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ) виявляє високу ефективність у своїй роботі. За останні роки КРАІЛ заробила значну суму коштів для держави, успішно бореться з корупцією та нелегальною господарською діяльністю, а також зменшила кількість нелегальних гемблінг-вебресурсів. Ці показники можуть стати базою для оцінки ефективності інших регуляторів у майбутньому.
Вікторія ЗАКРЕВСЬКА, заступниця голови Ukrainian Gambling Council із комунікаційних питань
Дослідження показує, що робота національного регулятора гемблінгу в Україні потребує покращень. Необхідно більше уваги приділяти контролю та регулюванню цієї сфери.
Дослідження цифр та фактів показує важливість ефективності роботи національного регулятора гемблінгу для забезпечення безпеки гравців. Необхідно постійно вдосконалювати механізми контролю.
Робота національного регулятора гемблінгу потребує удосконалення, як показує аналіз цифр та фактів. Потрібно більше контролю та прозорості.
Дослідження показало, що робота національного регулятора гемблінгу потребує покращень. Цифри та факти свідчать про необхідність вдосконалення контролю в цій галузі.
Робота національного регулятора гемблінгу потребує постійного аналізу та удосконалення. Цифри та факти допомагають зрозуміти ефективність його діяльності.
Дослідження цифр та фактів показали, що робота національного регулятора гемблінгу потребує покращень для ефективного контролю цієї сфери.
Дослідження показало, що робота національного регулятора гемблінгу не є досить ефективною. Потрібні зміни для покращення ситуації в цій галузі.
Дослідження показало, що робота національного регулятора гемблінгу в Україні не є належною ефективною з урахуванням цифр та фактів. Необхідно вдосконалювати механізми контролю.
Дослідження показало, що національний регулятор гемблінгу працює ефективно. Це важливо для забезпечення контролю та безпеки гравців.
Дослідження показало, що національний регулятор гемблінгу працює ефективно. Цифри та факти говорять самі за себе. Важливо тримати ситуацію під контролем.
Дослідження цифр та фактів показує важливість роботи національного регулятора гемблінгу. Аналіз ефективності необхідний для забезпечення безпеки гравців.
Дослідження показало, що робота національного регулятора гемблінгу потребує покращень. Цифри та факти вказують на необхідність змін в цій сфері.