Аналіз ефективності роботи національного регулятора гемблінгу: дослідження цифр та фактів

Вікторія Закревська: про ефективність роботи національного регулятора гемблінгу в цифрах та фактах  Українські Новини

Home » Аналіз ефективності роботи національного регулятора гемблінгу: дослідження цифр та фактів

Оцінка ефективності роботи Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей

Останнім часом у ЗМІ все частіше можна зустріти матеріали з оцінкою ефективності роботи національного регулятора гемблінгу – Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ). Стільки уваги, скільки прикуто саме до роботи КРАІЛ, не отримує жоден інший державний регулятор господарської діяльності. Навіть про діяльність Антимонопольного комітету України (АМКУ) в публічному просторі інформації менше, хоча АМКУ є де-факто «регулятором над регуляторами».

Взагалі, якщо заглибитись в історію питання про ефективність національних регуляторів, то виявиться цікава річ: до легалізації ринку азартних ігор у 2020 році цій темі ЗМІ майже не приділяли уваги. Ось матеріалів про ефективність у боротьбі з корупцією, у проведенні реформ, у наданні публічних послуг – достатньо. Але щодо саме визначення ефективності роботи окремого держоргану за заздалегідь визначеними критеріями оцінки – такого практично не було.

Тому поточний кейс із КРАІЛ може стати базовим для формування шкали оцінювання ефективності. За базові показники можна, наприклад, взяти такі параметри:

Параметри оцінювання ефективності

– Співвідношення між коштами, що виділяються на утримання регулятора, із обсягом отриманих бюджетом доходів від діяльності регульованої ним галузі;

– Рівень виконання планових бюджетних показників роботи;

– Ступінь реалізації заходів із запобігання та боротьби з нелегальною господарською діяльністю;

– Рівень виконання заходів із запобігання корупції тощо.

У такий спосіб можна буде згодом порівнювати за загальною ефективністю роботу національних регуляторів у різних галузях. Якщо ж розглядати крізь призму цих критеріїв роботу КРАІЛ, то отримаємо наступні показники:

Показники ефективності КРАІЛ

– На її функціонування у 2023 році держава виділила 86,8 млн грн, а станом за неповних 5 місяців КРАІЛ заробила для держави понад 600 млн грн (ліцензійні платежі), тобто КРАІЛ принесла державі у 7 разів більше, ніж держава витратила на роботу Комісії;

– КРАІЛ на 6-му місці серед ЦОВВ у рейтингу виконання заходів із запобігання корупції;

– У 2022 році Комісія виконала поставлені завдання перед бюджетом держави на 98%, до того ж норма бюджету ставилась до війни;

– За весь час діяльності КРАІЛ виявила 1895 нелегальних гемблінг-вебресурсів. Станом на квітень 2023 року встановлено, що діяльність з організації і проведення азартних ігор зараз ведеться лише на 727 вебсайтах із усього масиву раніше виявлених, інші ж змінили своє цільове призначення або унеможливили доступ до азартних ігор. Тобто за три роки протидії незаконному гемблінгу вдалося на 2/3 скоротити кількість нелегальних сайтів.

Вочевидь, це далеко не всі критерії ефективності, які можуть стати базою для порівняння, але з них можна почати її формування та інституалізацію. І саме КРАІЛ буде прикладом ефективності для інших регуляторів, діяльність яких оцінюватимуть згодом.

Висновок

Згідно з аналізом, Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ) виявляє високу ефективність у своїй роботі. За останні роки КРАІЛ заробила значну суму коштів для держави, успішно бореться з корупцією та нелегальною господарською діяльністю, а також зменшила кількість нелегальних гемблінг-вебресурсів. Ці показники можуть стати базою для оцінки ефективності інших регуляторів у майбутньому.

Вікторія ЗАКРЕВСЬКА, заступниця голови Ukrainian Gambling Council із комунікаційних питань

9 Replies to “Аналіз ефективності роботи національного регулятора гемблінгу: дослідження цифр та фактів”

  • stud buster says:

    Дослідження показує, що робота національного регулятора гемблінгу в Україні потребує покращень. Необхідно більше уваги приділяти контролю та регулюванню цієї сфери.

  • Lucky Brandy says:

    Дослідження цифр та фактів показує важливість ефективності роботи національного регулятора гемблінгу для забезпечення безпеки гравців. Необхідно постійно вдосконалювати механізми контролю.

  • beo says:

    Робота національного регулятора гемблінгу потребує удосконалення, як показує аналіз цифр та фактів. Потрібно більше контролю та прозорості.

  • LocKz says:

    Дослідження показало, що робота національного регулятора гемблінгу потребує покращень. Цифри та факти свідчать про необхідність вдосконалення контролю в цій галузі.

  • Uncle Psycho says:

    Робота національного регулятора гемблінгу потребує постійного аналізу та удосконалення. Цифри та факти допомагають зрозуміти ефективність його діяльності.

  • Aqua Monsoon says:

    Дослідження цифр та фактів показали, що робота національного регулятора гемблінгу потребує покращень для ефективного контролю цієї сфери.

  • mr. thanksgiving says:

    Дослідження показало, що робота національного регулятора гемблінгу не є досить ефективною. Потрібні зміни для покращення ситуації в цій галузі.

  • Fire Feline says:

    Дослідження показало, що робота національного регулятора гемблінгу в Україні не є належною ефективною з урахуванням цифр та фактів. Необхідно вдосконалювати механізми контролю.

  • Racy Babe says:

    Дослідження показало, що національний регулятор гемблінгу працює ефективно. Це важливо для забезпечення контролю та безпеки гравців.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини