Якщо сьогодні ви читаєте ті ж лекції, що і п’ять років тому, це значить одне – або померла ваша дисципліна або ви.
Я не втомлююсь повторювати, що було б дуже добре, якби кожен доллар і кожна хвилина зараз вкладалися не в розвиток штучного інтелекту, а в розширення свідомості і розумових здібностей інтелекту людського – розуму живого. Безумовно, штучний інтелект, новітні технології – це, перш за все, інформація, швидка готова інфа, котру отримуєш одним дотиком пальця. Інформація завжди є поверхневою на відміну від знань, бо знання глибинні…
І так само як розумне обличчя – це ще не прикмета розуму, технології – це ще не ознака розвитку. Наш освітній процес став одним великим фастфудом – за принципом «швидко і просто», а коли народом керують неуки, катастрофа не тільки неминуча, а й закономірна. Припинені всілякі фундаментальні дослідження. Зокрема в гуманітарній сфері. Фінансується лише те, що може дати негайний результат і вкладається в прийнятні критерії. Україна може похвалитися тисячами високоосвічених і здібних людей, які можуть годинами розумно говорити про українські справи, але сукупний результат зусиль усього суспільства чомусь невтішний. І високоосвічене, працьовите населення за результатом сукупної дії долає, на жаль, світовий рекорд із чисельності та впливовості людей середньої розумової орієнтації.
Українська влада ніколи не розуміла ваги високої науки та якісних університетів для існування держави. Саме тому немає і розуміння того, що наука апріорі не може бути такою, як хоче влада. Порівняти дурня з розумним можна лише в один спосіб – перетворити розум з гідноти в сміхоту. І коли у вищих ешелонах влади кажуть, що найбільш затребуваною професією після війни буде професія вчителя, я не вірю. Не вірю, бо знаю, що боротьба за освіченість нації – верховний пріоритет в умовах війни і якщо її програти, то плоди жертовної перемоги гідних будуть знову пожинати негідники…
То ж будьмо пильними, бо найчастіше народ обманюють тоді, коли йому кажуть, що він наймудріший і найхоробріший!
Олег ФИЛИК, доктор філософії
Наука не повинна підкорятися владі, вона має бути об’єктивною. Моє спілкування з наукою завжди було науковим і аргументованим, не зважаючи на політичні впливи.
Навіть учені повинні мати свободу досліджень без втручання влади. Моя робота потребує незалежності від політичних впливів для об’єктивних результатів.
Навіть влада не може контролювати науку, апріорі вона незалежна. Моя робота вчить мене цьому кожен день. Наука повинна бути вільною від зовнішнього впливу.
Навіть влада не може контролювати науку, оскільки вона має власні закони і принципи. Моя робота в науці показує, що незалежність важлива для досягнення об’єктивних результатів.
Навіть влада не може контролювати науку, бо вона має свої власні закони і принципи. Моя робота вченого показала, що наука завжди залишається незалежною від політичних впливів.
Наука повинна бути незалежною від влади, щоб забезпечити об’єктивність досліджень. Моя робота вченого показує, що влада не повинна втручатися у науковий процес.
Наука повинна бути незалежною від влади, щоб забезпечити об’єктивність досліджень. Моя робота вченого підтверджує цю необхідність.
Наука повинна бути незалежною і об’єктивною, а не підпорядкованою владі. Моя робота доводить, що влада не може впливати на результати наукових досліджень.