Легальний ринок азартних ігор в Україні під загрозою знищення Інтерфакс-Україна
Легальний ринок азартних ігор в Україні під загрозою знищення Інтерфакс-Україна
У четвер, 9 листопада о 12:00 у пресцентрі інформаційного агентства “Інтерфакс-Україна” відбулась пресконференція на тему “Розвиток грального бізнесу в Україні: проблеми і тенденції”.
У заході взяли участь представники найбільшої профільної асоціації легальних організаторів українського ринку азартних ігор – Громадської спілки “Всеукраїнська рада гемблінгу” (Ukrainian Gambling Council, далі – UGC): голова UGC – Антон Кучухідзе; координатор UGC із розвитку наземних гральних закладів – Сергій Іваненко; заступник голови UGC з юридичних питань – Михайло Коваль.
За 10 місяців 2023 року, за інформацією Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ), завдяки сплатам за ліцензії, які надійшли від легальних організаторів гемблінгу, державна скарбниця поповнилась на 1,52 млрд грн. З огляду на те, що річні видатки на діяльність КРАІЛ визначено в розмірі 86,8 млн грн, то за співвідношенням доходів та видатків Комісія є найефективнішим державним регуляторним органом (станом на 1 листопада доходи держбюджету в 17,6 більше, ніж видатки на адміністрування КРАІЛ).
Проте зазначені позитиви ризикують незабаром зійти нанівець через діяльність лотерейних лобі, спрямовану проти легальної сфери гемблінгу, та ігнорування проблеми зростання рівня поширення тіньового грального бізнесу насамперед в онлайн-сегменті.
Саме така загроза є зараз, завдяки черговому законопроєкту №10101 за авторства Данила Гетьманцева, яким не лише передбачено встановлення строків видачі ліцензій лотерейним компаніям на 10 років (для гемблінгових компаній – поновлення ліцензії щорічно), а й фактично дозволяється лотерейникам проводити букмекерську діяльність (лотереї тото), організовувати діяльність залів гральних автоматів (без обмеження кількості й прив’язки до готелів) та онлайн-казино (без обмеження кількості сайтів-розповсюджувачів).
Якщо цей законопроєкт буде ухвалено, то лотерейники зможуть проводити паралельно чотири види діяльності (організація лотерей, онлайн-казино, залів граних автоматів, букмекерська діяльність), але сплачувати будуть лише за один – організацію лотерей. Коштує така ліцензія (18,76 млн грн на рік) майже в 6 разів менше, ніж, наприклад, букмекерська ліцензія (120,6 млн грн на рік). Окрім того, діяльність лотерей не підпадає під низку обмежень щодо реклами, потреби впровадження відповідальної гри, обов’язкового попередження лудоманії та ідентифікації віку гравців тощо. Внаслідок чого державний бюджет зазнає мільярдних втрат через зменшення доходів від податків та сплати за ліцензії, а ризики для гравців – збільшаться.
Водночас залишаються поза увагою народних депутатів низка термінологічних неузгодженостей в гемблінговому законодавстві, що призводить до постійних проблем із обрахуванням рівня оподаткування як доходів компаній-організаторів, так виграшів гравців. Наразі залишається чинним старе податкове законодавство, яке містить абсолютно безграмотне визначення валового ігрового доходу (Gross gaming revenue – GGR) як всієї загальної виручки компанії. Тоді як в реальності GGR – це різниця між отриманими та виданими грошима від організаторів азартних ігор, а не весь дохід. Чи, наприклад, оподаткування всього виграшу гравця включно із сумою повернутих ставок. Це призводить до того, що споживач послуг легального гемблінгу, отримавши замість виграних коштів лише частину, наступного разу йде до нелегалів, сподіваючись на кращий варіант.
Невпорядкованість податкового законодавства є однією з головних причин, чому досі немає суттєвих іноземних інвестицій у легальний український гральний бізнес. Адже за таких умов ведення бізнесу інвестори не можуть спрогнозувати час повернення інвестицій. Також вони край негативно ставляться до регулярних “маски-шоу”, які влаштовують правоохоронці в офісах легальних організаторів гемблінгу.
“Подібні дії лотерейного лобі спрямовані на те, щоб поховати одну з найуспішніших реформ щодо детінізації економіки.”
Загроза знищення легального ринку азартних ігор в Україні може призвести до зростання нелегальних схем і підвищення ризику для гравців. Необхідно зберегти контрольоване середовище для азартних ігор.
Законодавство повинно бути збалансованим, щоб не допустити знищення легального ринку азартних ігор в Україні. Необхідно регулювати, а не забороняти.
Законодавчі зміни можуть призвести до закриття легальних казино, що підштовхує гравців до нелегальних азартних ігор. Необхідно збалансувати інтереси гравців та держави.
Загроза знищення легального ринку азартних ігор в Україні може призвести до зростання нелегальних схем і підвищення ризику для гравців. Необхідно ретельно вивчати ситуацію та шукати оптимальні рішення.
Загроза знищення легального ринку азартних ігор в Україні – це серйозна проблема, яка може призвести до збільшення нелегального грального бізнесу. Необхідно знайти баланс між контролем і розвитком цієї галузі.
Загроза знищення легального ринку азартних ігор в Україні може призвести до зростання нелегальних азартних ігор та збільшення соціальних проблем. Необхідно ретельно вивчити можливі наслідки цих дій.
Закриття легального ринку азартних ігор призведе до збільшення нелегальних схем і погіршення ситуації з контролем грального бізнесу в Україні.
Законодавство потребує змін, щоб зберегти легальний ринок азартних ігор в Україні. Нелегальні оператори шкодять економіці та споживачам.
Закриття легального ринку азартних ігор призведе до збільшення нелегальних азартних закладів та загострення проблем гральної залежності серед населення.
Законодавство потребує удосконалення для забезпечення розвитку легального ринку азартних ігор в Україні. Недоліки в законодавстві можуть призвести до його знищення.
Законодавство потрібно суворіше контролювати, щоб уникнути руйнування легального ринку азартних ігор в Україні. Необхідно забезпечити ефективний нагляд та регулювання цієї сфери.
Загроза знищення легального ринку азартних ігор в Україні може призвести до збільшення тіньового ринку і зростання проблем з контролем грального бізнесу. Необхідно зберегти баланс між регулюванням і підтримкою легальних операторів.
Закриття легального ринку азартних ігор в Україні призведе до збільшення тіньового ринку і зростання проблем з контролем грального бізнесу.
Законодавство потрібно змінювати, щоб захистити легальний ринок азартних ігор в Україні від знищення. Важливо забезпечити контроль і прозорість у цій сфері.
Законодавство про азартні ігри в Україні потребує удосконалення, щоб запобігти руйнуванню легального ринку. Необхідно збалансувати інтереси гравців, операторів та держави.
Закриття легального ринку азартних ігор призведе до збільшення нелегальних схем. Необхідно зберегти контрольоване середовище для гравців та бізнесу.
Загроза знищення легального ринку азартних ігор в Україні може призвести до зростання нелегальних схем і втрати доходів держави. Необхідно знайти баланс між регулюванням і підтримкою цього ринку.
Загроза знищення легального ринку азартних ігор в Україні може призвести до зростання нелегальних схем і порушень законодавства. Необхідно зберегти контроль та регулювання цього сектору.
Це серйозна проблема, яка може призвести до зростання нелегальних азартних ігор та збільшення ризику для гравців. Необхідно швидко знайти рішення.